Ihan ensimmäiseksi haluaisin sanoa, että kirjoitukseni perustuu omakohtaiseen kokemukseen, eikä ole tutkimuksiin tai lääketieteelliseen näkökulmaan perustuva. Eli siis...

Vuosi sen jälkeen kun olin aloittanut työt luontaistuote alalla sairastuin ensimmäistä kertaa oikein kunnolla. Ensin sain muutamia vatsakipuja, ripuloin ja saatoin oksentaa pari kertaa päivässä. Loogisesti ajattelin saaneeni jonkin vatsapöpön. Tauti kuitenkin paheni niin, että vatsakivut estivät minua syömästä lähes mitään muuta kuin vauvanruokaa ja päädyin varaamaan ajan lääkärille. Lääkäri totesi saman kuin itse olin ajatellut, sitkeämpi vatsapöpö. Tauti kuitenkin jatkui ja parin viikon päästä varasin uuden ajan. Tähän mennessä tauti oli kestänyt jo neljä viikkoa. Olin itse alkanut epäillä loisia, sillä olin hiljattain tehnyt aiheeseen lähempää tuttavuutta ja oireeni viittasivat kyseiseen. En kuitenkaan ollut käynyt ulkomailla eikä kukaan ulkomailta ollut käynyt minun luonani, joten luonnollisinta syytä loisille ei ollut. Vaadin kuitenkin lääkärikäynnilläni, että määräisivät minulle parasiitti tutkimuksen. Lääkäri pyöritteli silmiään ja totesi, että eihän sinulla niitä kun et ole ulkomaillakaan ollut. En antanut periksi ja lääkäri myönsi testin.

Testin tulokset saapuivat. Pyysin hoitajaa puhelimessa toistamaan lajikkeen jonka he olivat tutkimuksissaan löytäneet ja kirjoitin sen ylös. Etsin tovin googlesta tätä latinalaista nimeä ennen kuin löysin sille suomennoksen. Kyseessä ei ollutkaan mikään tietty lajike vaan kyseinen sana tarkoitti "harmittomia suolistossa eläviä organismeja". Harmiton ei olisi tullut minulle mieleenkään. Olin kuudessa viikossa laihtunut kuusi kiloa ja jos yritin syödä mitään muuta kuin hedelmäsoosia sain valtavat vatsa kivut. Lääkärin mielestä kyseessä oli siis vain vatsatauti ja se menisi ajan kanssa ohi. Itse en ollut samaa mieltä ja raju laihtumiseni huolestutti minua, sillä olin muutenkin laihassa kunnossa ja kuuden kilon menettäminen sai kaikki luuni törröttämään ulos.

Päätin kokeilla erästä vaihtoehtoista menetelmää ja varasin ajan MSAS Professional laitteella tehtävään tutkimukseen. Toiselta nimeltään tutkimusta kutsutaan Bioresonanssiterapiaksi. Aihetta on vaikea selittää, koska se perustuu fysiikkaan, mutta perus idea laitteella on että se lähettää kehon läpi matalajännitteisiä sähköimpulsseja, jotka tämä laite sitten lukee. Laite pystyy havaitsemaan viruksia, loisia ja muita kehon häiriötekijöitä. Tutkimuksissa löytyi sikojen sukkulamato, lapamato ja piiskamato. Sain minut tutkineelta henkilöltä suosituksen ostaa vapaasti apteekeissa myytäviä loislääkkeitä. Ainoa yllättävä tekijä oli että minun tuli ostaa viisinkertainen määrä lääkkeitä, sillä yksi annos ei olisi tappanut sekä aikuis, toukka että muna vaiheita. Tuoteselosteen lukeminen kuitenkin rauhoitti sillä lääkkeet eivät imeydy suoliston ulkopuolelle eivätkä näin ollen ole vaarallisia suurina annoksina. Päädyin siis lähes kahden viikon pituisella matokuurille. Kuuri uuvutti minut nopeasti, mutta kun olin saanut sen kunnialla päätökseen ja uskalsin taas aloittaa syömisen, totesin että olin terve. Toistaiseksi oireet eivät vielä ole palanneet.

Wikitietoa lapamadoista: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapamato                        Sukkulamadoista: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sukkulamato                                Piiskamadoista: http://fi.wikipedia.org/wiki/Piiskamato